شهید مطهری و حجاب | شهدا و وصیت به حجاب! | حمله به حجاب پیش زمینه حمله به ولایت فقیه است.
به مناسبت روز معلم و شهادت عالم گران قدر مرتضی مطهری
اگر امروز جلوی مسئله بی حجابی گرفته نشود که یکی از شعائر دینی ماست فردا باید منتظر حمله به ولایت فقیه که یکی از مبانی اسلامی است هم باشیم …
دشمن در صورت دست یابی به خواسته خود در خصوص حجاب قطعاً احساس قدرت می کند و خود را برای مراحل بعدی آماده می کند که با سست شدن اعتقادات دست یابی به آنان نیز برایش راحتتر خواهد بود و این جنگ واقعی است…
آخرین حرفی که پدر زد این بود که گفت: حواست به مادر و خواهرانت باشد، دخترم همیشه در راه خدا حرکت کن، همیشه و در هر حال.
همیشه میگفت حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) برای حفظ اسلام و حجاب مجاهدتهای زیادی انجام دادند و سختی و زحمات فراوانی را تحمل کردند و اکنون بانوان مسلمان باید با حفظ حجاب و رعایت سایر امور شرعی و اخلاقی زحمات آنان را جبران کنیم.
شهید ابراهیـم عشریــه
طعم افطاری سفارت انگلیس
همونطور که پیشبینی می شد و رهبر بزرگوارمون هم چند ماه پیش تذکر داده بودند، پروژه فتنه و آشوب در آستانه اجرایی شدن طرح معامله قرن بین اعراب و اسرائیل، از داخل دانشگاه تهران با پوشش و بهانه اعتراض به حجاب کلید خورد….
🔴 تو دانشگاه تهران اکثر معترضین به حجاب اجباری مرد بودن اینم از عجایب کشور ماست..
با کشف حجاب خانوما چی به شما میرسه؟؟
ای خواهر دینی من!
دوست دارم وقتی در خیابان راه میروی
سنگینی تابوت مرا بر روی شانه های خود حس کنی …
✨شهید مرتضی صالحی✨
حجاب خون بهای شهیدان
⚘﷽⚘
خدايا!
اگر میدانستم با مرگ من
يڪ دختر
در دامان حجاب مےرود،
حاضر بودم
هزاران بار بميـرم
تا هزاران دختر
در دامان حجاب بروند …
شهید عبدالحسین برونسی🌷
─┅═ঊঈ🌹ঊঈ═┅─
میدونم شما عزیزان اهل ماهواره استفاده کردن نیستید لیکن متن زیر اطلاعات خوبی به ما میده.
لطفا مطالعه کنید
آمریکا تقریبا چهار برابر ایران جمعیت داره، ۹۰٪ ماهواره های دنیا در اختیار آمریکاست، مردم آمریکا به دولتشون مالیات میدن اما برای استفاده از ماهواره باید پول پرداخت کنن
دولت آمریکا فقط هشت کانال مجانی براشون گذاشته، در تمام دنیا ماهواره با کسب هزینه در اختیار مشتری قرار میگیره
‼️ ما در ایران بسیار خوشبختیم که علاوه بر کانالهای غیر فارسی، فقط ۱۶۲ کانال فارسی رایگان داریم
‼️ چقدر دوستمان دارند ‼️
اکثراین کانالها ازجمله فارسی وان ها در مالکیت مورداک یهودی صهیونیست قرار داره.
‼️ فارسی وان وقت نماز، اذان پخش میکنه و مناسبتهای مذهبی اسلامی خصوصا شیعی را یادآوری میکنه !
اونها برای سرگرمی ما بروزترین فیلمها و سریال ها رو میخرن، بفارسی دوبله میکنن و مجانی برامون پخش میکنن
‼️ اونم فقط برای ما رایگانه و نه برای همسایه های عرب ما حتی، موضوع خیلی از سریالها به روابط خانوادگی و عادی سازی روابط نامشروع بین زن و مرد و فرزندان خانواده با سایرینه خصوصا خیانت به همسر و تشویق به طلاق و پذیرفتن بچه نامشروع به عنوان یک هدیه الهی و….
بارها مردم انگلیس بابت مالیاتی که روی قبضهای برقشان بابت برنامه های BBC فارسی میاد اعتراض کردن و جواب گرفتن که این یک مسأله دیپلماتیکه.
⛔️ مورداک در یکی از برنامه های تلویزیونیش در آمریکا عنوان کرد که ما ایرانی ها را قورباغه پز میکنیم‼️
⁉️ حالا این یعنی چی؟
⛔️ فرانسویها قورباغه را در آب ولرم و با شعله بسیار آرام میپزن تا بیاد بفهمه، پخته شده، هیچی حالییش نمیشه (اگر با حرارت زیاد می پختند عکس العمل نشان داده و یک آنزیم تلخ از خود ترشح می کند )
⛔️ آیا بعضی مردم ما باید قورباغه ای پخته شوند و تا حالا چند میلیون جزغاله شدن و متوجه نشدن ؟؟!!
⛔️ بیشترین بیننده ماهواره آقایونن یا خانوما؟؟
میدونید مردها عقلانی اند و خانوما احساساتی!!
اصلا تا حالا آمار طلاق تو سطح کشور رو با دلایلش بررسی کردین!!
از بلوغ زودرس جنسی برا بچه ها چیزی میدونید؟؟
⛔️ حالا یه چیز دیگه:
آندلس یک کشور بود با صدها سال سابقه دولت اسلامی، بزرگترین قدرت نظامی و علمی زمان خودش در اروپا، بارها جنگ بین اونا و مسیحی ها و یهودیها در گرفت و بخاطر جوونای غیرتمند آندلس جلوی اونا دوام آورد، مسیحیا با ایجاد یک دولت کوچیک در شمال آندلس چندتا کار کردن، باغهای بزرگ انگور ایجاد كردند
‼️ فقط برای ساخت مشروب مجانی برای مسلمونا
‼️ دختران مسیحی با آرایش و لباس محرک در میان مسلمونها ظاهر شدند
‼️ رستورانهایی درست کردند با خدمه دختران بی حجاب مسیحی و …
چندین سال بعد وقتی مردم مسلمان اندلس به عیاشی پرداختند با یک حمله، قتل عامی در اندلس براه انداختند که مورخین شان نوشتند تپه های بزرگی 👈 از دست و پا و سرهای مسلمانان بطورجداگانه درشهرها ایجاد کردند و بگفته خودشان هنگام عبور از کوچهها خون تا زیر لگام اسبها میرسید.
⛔️ الآن اون کشور اسمش شده اسپانیا و کمترین تعداد مسلمان در بین کشورهای اروپایی رو داره.
‼️ در یک تحقیق میدانی در ساری از ۲۰ نصب کننده حرفه ای آنتن ماهواره ۱۸ نفرشان ماهواره نداشتند سوال شد چرا؟
‼️ گفتند ما که برای نصب ماهواره برای بار اول به خیلی از خانه ها میرفتیم ظاهر خوبی از خانواده میدیدیم اما پس از چندماه که با ما برای تعمیر یا تنظیم آنتن تماس گرفته میشد میدیدیم وضعیت خانواده کاملا با چند ماه قبل از نظر رفتار و اخلاق و حجاب و عفاف عوض شده
⛔️ از یکی از اینها در جاده ساری قائمشهر مقدار ۲۹۰ آنتن کشف شد در حالی که خودش استفاده نمیکرد فقط به دلیل حفاظت از خانوادش.
‼️ خب حالا آیا لازم نیست یَ کَم، فقط جدی تر از قبل، به مطالب گذشته و چیزهایی که دیدیم و شنیدیم در این مورد فکر کنیم؟
آهای رفیق حواست هست؟
میدونی داری چیکار میکنی؟
خبر داری اگه بیشتر از این ادامه بدی کارِت تمومه؟
🔞ماهواره
🔞قلیون(ترویج اون بین خواهران و تاثیر مستقیم روی نُطفه نوزاد)
🔞فیلم های غیر اخلاقی
🔞افزایش خودارضایی
🔞خواندن داستان های با موضوع سکس با مَحارم یا خیانت زناشویی
🔞بیکاری
🔞عدم سواد کافی و تحلیل اتفاقات جامعه
🔞ارتباط با نامحرم(حتی چت کردن ساده)
🔞و…..
⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️
🔴دشمن با ما تعارف نداره اینقدر پیش میره تا من و تو ذلیل شده باشیم
🔴خودت به فکر خودت وسربازی برای امام زمان(عج) باش
آقا دنبال مَرد میگرده…بسم الله….
🌹اللهم عجّل فی فرج مولانا صاحب الزمان🌹
منبع :شبکه تحلیلی-ارتباطی نخبگان
ببخش شهید…
ببخش اگر که با عکست بیشتر از خودت و مرام و هدفت آشناییم…به دیوار های شهر که نگاه میکنیم عکس تو را میبینیم…اما عکس تو عمل میکنیم…!!!بیچاره دیوار…چقدر سخت است عظمت تو را تاب آوردن و خراب نشدن…مردم شهر را دیدن و خراب نشدن…
#ببخش که این روزها اعتراضشان به عکس توست..میگویند:«خون آلود است،اذیت میشویم»نمی دانم…شاید خون تو وجدانشان را تر میکند که تاب نمی آورندش…!!!اما برادر!!!خون تو حرمت است…کاش حرمت نگاه داریم…
بیچاره مادرت…چقدر هر روز عکس خون آلود جگر گوشه اش را بر دیوار شهر دید و خم به ابرو نیاورد…مردم شهر را دید و خم به ابرو نیاورد…
خوب است…خوب است که چشمانت را بسته ای…بسته ای که نبینی چه بی پروا از مقابلت میگذرند…که نبینی نگاه برادران و حجاب خواهران را!!!که نبینی مردم شهر را…
اما قطره خون روی لبت تنم را میلرزاند…نمیدانم آخرین زمزمه ات چه بود اما میدانم جوابگوی حتی این یک قطره خون هم نیستم…
شهید امیر حاج امینی
خواهرم
یکی از بزرگترین دلایل بهم خوردن زندگی همجنسانت ؛ آوار شدن همجنس خودت برزندگی اوست
یعنی خیانت زن به زن و زنان هم جنسش
کمی بیشتر بیاندیشیم
مطهری و حجاب
لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه، یکی از مسائل مهم اسلامی است. در قرآن کریم درباره این مطلب تصریح شده است. پوشیده بودن زن از مرد بیگانه، یکی از مظاهر لزوم حریم میان مردان و زنان اجنبی است، همچنان که عدم جواز خلوت میان اجنبی و اجنبیه یکی دیگر از مظاهر آن است. این بحث را در ۵ بخش باید رسیدگی کرد:
۱-آیا پوشش از مختصات اسلام است و پس از ظهور اسلام از مسلمین به غیرمسلمین سرایت کرده است؟ یا از مختصات اسلام و مسلمین نیست و در میان ملل دیگر قبل از اسلام نیز وجود داشته است؟
۲-علت پوشش چیست؟ چنان که میدانیم در میان حیوانات هیچ گونه حریمی میان جنس نر و ماده وجود ندارد، آنها آزادانه با یکدیگر معاشرت میکنند. قائده اول این است که افراد انسان نیز چنین باشند. چه موجبی سبب شده که میان مرد و زن حریم و حائلی به صورت پوشیدگی زن یا به صورت دیگر به وجود آید؟ این اختصاص به پوشش ندارد، در مطلق اخلاق جنسی جای چنین سؤالی هست. درباره حیا و عفاف نیز همین پرسش هست. حیوانات در مسائل جنسی احساس شرم نمیکنند ولی در انسان بخصوص در جنس ماده حیا و شرم وجود دارد.
۳- فلسفه پوشش از نظر اسلام چیست؟
۴-ایرادها و اشکالهای آن کدام است؟
۵-حدود پوشش اسلامی چیست؟
آیا اسلام طرفدار پرده نشینی زن است یا اسلام طرفدار این است که زن در حضور مرد بیگانه خود را بپوشاند بدون آن که مجبور باشد از اجتماع کنارهگیری کند؟ حدود پوشش چقدر است؟
فلسفه پوشش در اسلام
فلسفههایی که برای پوشش ذکر شده است غالباً توجیهاتی است که مخالفین پوشش تراشیدهاند و خواستهاند آن را به راحتی در صورت اسلامی بودنش امری غیر منطقی و نامعقول معرفی کنند. روشن است که اگر انسان مسئلهای را از اول خرافه فرض کند، توجیهی هم که برای آن ذکر میکند متناسب با خرافه خواهد بود. اگر بحث کنندگان، مسئله را با بیطرفی مورد کاوش قرار میدادند در مییافتند که فلسفه پوشش و حجاب اسلامی هیچ یک از سخنان پوچ و بیاساس آنها نیست. ما برای پوشش زن از نظر اسلام فلسفه خاصی قائل هستیم که نظر عقلی آن را موجه میسازد و از نظر تحلیل میتوان آن را مبنای حجاب در اسلام دانست.
سیمای حقیقی مسئله حجاب
حقیقت امر این است که در مسئله پوشش و به اصطلاح عصر اخیر، حجاب، سخن در این است که آیا زن پوشیده در اجتماع ظاهر شود یا عریان؟ روح سخن این است که آیا زن و تمتعات مرد از زن باید رایگان باشد؟ آیا مرد باید حق داشته باشد که از هر زنی در هر محفلی حداکثر تمتعات را به استثناء زنا ببرد یا نه؟
اسلام که به روح مسائل مینگرد جواب میدهد: خیر، مردان فقط در محیط خانوادگی و در کادر قانون ازدواج و همراه با یک سلسله تعهدات سنگین میتوانند از زنان به عنوان همسران قانونی کامجویی کنند اما در محیط اجتماع استفاده از زنان بیگانه ممنوع است، و زنان نیز از این که مردان را در خارج از کانون خانوادگی کامیاب سازند به هر صورت و به هر شکل ممنوع میباشند.
درست که صورت ظاهر مسئله این است که زن چه بکند؟ پوشیده بیرون بیاید یا عریان؟ یعنی آن کس که مسئله به نام او عنوان میشود زن است و احیاناً مسئله با لحن دلسوزانه طرح میشود که آیا بهتر است آزاد باشد یا محکوم و اسیر در حجاب؟ اما روح مسئله و باطن مطلب چیز دیگر است و آن این که آیا مرد باید در بهره کشی جنسی از زن، جز از جهت زنا، آزادی مطلق داشته باشد یا نه؟ یعنی آنکه در این مسئله ذینفع مرد است نه زن و لااقل مرد از زن در این مسئله ذینفعتر است. به قول ویل دورانت: «دامنهای کوتاه برای همه جهانیان به جز خیاطان نعمتی است».
پس روح مسئله، محدودیت کامیابیها به محیط خانوادگی و همسران مشروع است، نه آزاد بودن کامیابیها و کشیده شدن آنها به محیط اجتماع. اسلام طرفدار نظریه اول است. از نظر اسلام محدودیت کامیابیهای جنسی به محیط خانوادگی و همسران مشروع، از جنبه درونی به بهداشت روانی اجتماع کمک میکند و از جنبه خانوادگی سبب تحکیم روابط افراد خانواده و برقراری صمیمیت کامل بین زوجین میگردد و از جنبه اجتماعی موجب حفظ و استیفاء نیروی کار و فعالیت اجتماع میگردد و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب میگردد که ارزش زن در برابر مرد بالا رود.
فلسفه پوشش اسلامی به نظر ما چند چیز است. بعضی از آنها جنبه روانی دارد و بعضی جنبه خانه و خانوادگی و بعضی دیگر جنبه اجتماعی و بعضی مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگیری از ابتذال او.
حجاب در اسلام از یک مسئله کلیتر و اساسیتر ریشه میگیرد و آن این است که اسلام میخواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری و سمعی و چه انواع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصراً برای کار و فعالیت باشد. بر خلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذت جوییهای جنسی به هم میآمیزد، اسلام میخواهد این دو محیط را کاملاً از یکدیگر تفکیک کند.
آرامش درونی
نبودن حریم میان زن و مرد و آزادی معاشرتهای بیبند و بار، هیجانها و التهابهای جنسی را فزونی میبخشد و تقاضای سکس را به صورت یک عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی در میآورد. غریزه جنسی، غریزهای نیرومند، عمیق و «دریا صفت» است. هر چه بیشتر اطاعت شود سرکشتر میگردد، و همچون آتش که هر چه بیشتر به آن خوراک بدهند، شعلهورتر میشود. به هر حال، اسلام به قدرت شگرف این غریزه آتشین توجه کامل کرده است. روایات زیادی درباره خطرناک بودن «نگاه»، خطرناک بودن خلوت با زن، و بالاخره خطرناک بودن غریزهای که مرد و زن را به یکدیگر پیوند میدهد، وارد شده است.
اسلام تدابیری برای تعدیل و رام کردن این غریزه اندیشیده است و در این زمینه، هم برای زنان و هم برای مردان، تکلیف معین کرده است. یک وظیفه مشترک که برای زن و مرد، هر دو، مقرر فرموده مربوط به نگاه کردن است:
قل للمومنین یغضوا من ابصارهم و یحفضوا فروجهم… قل للمومنات یغضضن من ابصرهن و یحفظن فروجهن.
خلاصه این دستور این است که زن و مرد نباید به یکدیگر خیره شوند، نباید چشمچرانی کنند، نباید نگاههای مملو از شهوت به یکدیگر بورزند، نباید به قصد لذت بردن به یکدیگر نگاه کنند. یک وظیفه هم خاص زنان مقرر فرموده است و آن این است که بدن خود را از مردان بیگانه پوشیده دارند و در اجتماع به جلوهگری و دلربائی نپردازند. به هیچ وجه و با هیچ شکل و رنگ و بهانهای کاری نکنند که موجبات تحریک کردن مردان بیگانه را فراهم کنند.
روح بشر فوقالعاده تحریکپذیر است. اشتباه است که گمان کنیم تحریکپذیری روح بشر محدود به حد خاصی است و از آن پس آرام میگیرد. همان طور که بشر، اعم از زن و مرد، در ناحیه ثروت و مقام از تصاحب ثروت و مقام و از تملک جاه و مقام سیر نمیشود و اشباع نمیگردد، در ناحیه جنسی نیز چنین است. هیچ مردی از تصاحب زیبا رویان و هیچ زنی از متوجه کردن مردان و تصاحب قلب آنان و بالاخره هیچ دلی از هوس سیر نمیشود.
چرا در دنیای غرب این همه بیماری روانی زیاد شده است؟ علتش آزادی اخلاق جنسی و تحریکات فراوان سکسی است که به وسیله جرائد، مجلات، سینماها، محافل و مجالس رسمی و غیر رسمی و حتی خیابانها و کوچهها انجام میشود. اما علت این که در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است.
از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی. همچنان که از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرایی از این نوع حس شکارچیگری او ناشی میشود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریککننده به کار ببرند. این زن است که به حکم طبیعت خاص خود میخواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.
استحکام پیوند خانوادگی
شک نیست که هر چیزی که موجب تحکیم پیوند خانواده و سبب صمیمیت رابطه زوجین میگردد، برای کانون خانواده مفید است و در ایجاد آن باید حداکثر کوشش مبذول شود، و بالعکس هر چیزی که باعث سستی روابط زوجین و دلسردی آنان گردد به حال زندگی خانوادگی زیانمند است و باید با آن مبارزه کرد.
اختصاص یافتن استمتاعات و التذادهای جنسی به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج مشروع، پیوند زن و شوهری را محکم میسازد و موجب اتصال بیشتر زوجین به یکدیگر میشود.
فلسفه پوشش و منع کامیابی جنسی از غیر همسر مشروع، از نظر اجتماع خانوادگی این است که همسر قانونی شخص از لحاظ روانی عامل خوشبخت کردن او به شمار برود؛ در حالی که در سیستم آزادی کامیابی، همسر قانونی از لحاظ روانی یک نفر رقیب و مزاحم و زندانبان به شمار میرود و در نتیجه کانون خانوادگی بر اساس دشمنی و نفرت پایه گذاری میشود.
علت این که جوانان امروز از ازدواج گریزانند و هر وقت به آنان پیشنهاد میشود، جواب میدهند که حالا زود است، ما هنوز بچهایم و یا به عناوین دیگر از زیر بار آن شانه خالی میکنند همین است. و حال آن که در قدیم یکی از شیرینترین آرزوهای جوانان ازدواج بود. جوانان پیش از آن که به برکت دنیای اروپا کالای زن این همه ارزان و فراوان گردد، «شب زفاف را کم از تخت پادشاهی» نمیدانستند.
ازدواج در قدیم پس از یک دوران انتظار و آرزومندی انجام میگرفت و به همین دلیل زوجین یکدیگر را عامل نیک بختی و سعادت خود میدانستند، ولی امروز کامجوییهای جنسی و در غیر کادر ازدواج به حد اعلی فراهم است و دلیلی برای آن اشتیاقها وجود ندارد. معاشرتهای آزاد و بیبند و بار پسران و دختران، ازدواج را به صورت یک وظیفه و تکلیف و محدودیت در آورده است که باید آن را با توصیههای اخلاقی و یا احیاناً چنان که برخی از جرائد پیشنهاد میکنند، با اعمال زور بر جوانان تحمیل کرد.
تفاوت آن جامعه که روابط جنسی را محدود میکند به محیط خانوادگی و کادر ازدواج قانونی، با اجتماعی که روابط آزاد در آن اجازه داده میشود این است که ازدواج در اجتماع اول پایان انتظار و محرومیت و در اجتماع دوم آغاز محرومیت و محدودیت است. در سیستم آزاد روابط جنسی، پیمان ازدواج به دوران آزادی دختر و پسر خاتمه میدهد و آنها را ملزم میسازد که به یکدیگر وفادار باشند و در سیستم اسلامی به محرومیت و انتظار آنان پایان میبخشد.
سیستم روابط آزاد اولاً موجب میشود که پسران تا جایی که ممکن است از ازدواج و تشکیل خانواده سرباز زنند و فقط هنگامی که نیروهای جوانی و شور و نشاط آنها به شعف و سستی مینهد، اقدام به ازدواج کنند و در این موقع زن را فقط برای فرزند زادن و احیاناً برای خدمتکاری و کلفتی بخواهند و ثانیاً پیوند ازدواجهای موجود را سست میکند و سبب میگردد به جای این که خانواده بر پایه یک عشق خالص و محبت عمیق استوار باشد و هر یک از زن و شوهر همسر خود را عامل سعادت خود بداند، بر عکس به چشم رقیب و عامل سلب آزادی و محدودیت ببیند و چنان که اصطلاح شده است یکدیگر را زندانبان بنامند.
استواری اجتماع
کشانیدن تمتعات جنسی از محیط خانه به اجتماع، نیروی کار و فعالیت اجتماع را ضعیف میکند بر عکس آنچه که مخالفین حجاب خردهگیری کردهاند و گفتهاند: «حجاب موجب فلج کردن نیروی نیمی از افراد اجتماع است. آن چه موجب فلج کردن نیروی زن و حبس استعدادهای او است حجاب است که به صورت زندانی کردن زن و باعث محروم ساختن او از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی است، اما در اسلام چنین چیزی وجود ندارد. اسلام نه میگوید که زن از خانه بیرون نرود و نه میگوید حق تحصیل علم و دانش ندارد، بلکه علم و دانش را فریضه مشترک زن و مرد دانسته است، و نه فعالیت اقتصادی خاصی را برای زن تحریم میکند.
اسلام هرگز نمیخواهد زن بیکار و بیعار بنشیند و وجودی عاطل و باطل بار آید. پوشانیدن بدن به استثناء وجه و کفین مانع هیچ گونه فعالیت فرهنگی اجتماعی یا اقتصادی نیست. آن چه موجب فلج کردن نیروی اجتماع است آلوده کردن محیط کار به لذتجوییهای شهوانی است.
آیا اگر پسر و دختری در محیط جداگانهای تحصیل کنند و فرضاً در یک محیط درس میخوانند، دختران بدن خود را بپوشانند و هیچ گونه آرایشی نداشته باشند بهتر درس میخوانند و فکر میکنند و به سخن استاد گوش میکنند یا وقتی که کنار هر پسری یک دختر آرایش کرده با دامن کوتاه تا یک وجب بالای زانو نشسته باشد؟ آیا اگر مردی در خیابان و بازار و اداره و کارخانه و غیره با قیافههای محرک و مهیج زنان آرایش کرده دائماً مواجه باشد بهتر سرگرم کار و فعالیت میشود یا در محیطی که با چنین مناظری رو به رو نشود؟
اگر باور ندارید از کسانی که در این محیطها کار میکنند بپرسید. هر مؤسسه یا شرکت یا ادارهای که سخت مایل است کارها به خوبی جریان یابد از این نوع آمیزشها جلوگیری میکند. اگر باور ندارید تحقیق کنید.
حقیقت این است که این وضع بیحجابی رسوا که در میان ما است و از اروپا و آمریکا هم داریم جلو میافتیم. از مختصات جامعههای پلید سرمایه داری غربی است و یکی از نتایج سوء پول پرستی و شهوترانی سرمایهداران غرب است، و یکی از طرق و وسائلی است که آنها برای تخدیر و بیحس کردن اجتماعات انسانی و در آوردن آنها به صورت مصرفکننده اجباری کالاهای خودشان به کار میبرند.
ارزش و احترام زن
مرد به طور قطع از نظر جسمانی بر زن تفوق دارد. از نظر مغز و فکر نیز تفوق مرد لااقل قابل بحث است. زن در این دو جبهه در برابر مرد قدرت مقاومت ندارد. ولی زن از طریق عاطفی و قلبی همیشه تفوق خود را بر مرد ثابت کرده است. حریم نگه داشتن زن، میان خود و مرد یکی از وسائل مرموزی بوده است که زن برای حفظ مقام و موقعیت خود در برابر مرد از آن استفاده کرده است. اسلام زن را تشویق کرده است که از این وسیله استفاده کند. اسلام مخصوصاً تأکید کرده است که زن هر اندازه متینتر و با وقارتر و نحیفتر حرکت کند و خود را در معرض نمایش نگذارد، برای مرد احترامش افزوده میشود.
ایرادها واشکالها
حجاب و منطق
اولین ایرادی که بر پوشیدگی زن میگیرد، این است که دلیل معقولی ندارد. چیزی که منطقی نیست نباید از آن دفاع کرد. میگویند منشاء حجاب، یا غارتگری و ناامنی بوده است که امروز وجود ندارد و یا فکر رهبانیت و ترک لذت بوده است که فکر باطل و نادرستی است و یا خودخواهی و سلطهجویی مرد بوده که رذیلهای است ناهنجار و باید با آن مبارزه کرد و یا اعتقاد به پلیدی زن در ایام حیض بوده است که این هم خرافهای بیش نیست.
پاسخ: در پاسخ به این ایراد باید گفت: حجاب، البته به مفهوم اسلامی آن، از جنبههای مختلف: روانی، خانوادگی، اجتماعی و حتی از جنبه بالا رفتن ارزش زن، منطق معقول دارد.
حجاب و اصل آزادی
ایراد دیگری که بر حجاب گرفتهاند این است که موجب سلب حق آزادی که یک حق طبیعی بشری است میگردد و نوعی توهین به حیثیت انسانی زن به شمار میرود.
میگویند احترام به حیثیت و شرف انسانی، یکی از مواد اعلامیه حقوق بشر است. هر انسانی شریف و آزاد است. مرد باشد یا زن، سفید باشد یا سیاه. تابع هر کشور یا مذهبی باشد. مجبور ساختن زن به این که حجاب داشته باشد، بیاعتنایی به حق آزادی او و اهانت به حیثیت انسانی اوست و به عبارت دیگر ظلم فاحش است به زن.
عزت و کرامت انسانی و حق آزادی زن و همچنین مطابق عقل و شرع، هیچ کس بدون موجب نباید اسیر و زندانی گردد و ظلم به هیچ شکل و به هیچ صورت و به هیچ بهانه نباید واقع شود، ایجاب میکند که این امر از میان برود.
پاسخ: یک بار دیگر لازم است تذکر دهیم که فرق است بین زن در خانه و بین موظف دانستن او به این که وقتی میخواهد با مرد بیگانه مواجه شود پوشیده باشد. در اسلام محبوس ساختن و اسیر کردن زن وجود ندارد. حجاب در اسلام وظیفهای است بر عهده زن نهاده شده که در معاشرت و برخورد با مرد باید کیفیت خاصی را در لباس پوشیدن مراعات کند این وظیفه نه از ناحیه مرد بر او تحمیل شده است و نه چیزی است که با حیثیت و کرامت او منافات داشته باشد و یا تجاوز به حقوق طبیعی او نیست که خداوند برایش خلق کرده باشد.
اگر رعایت پارهای مصالح اجتماعی، زن یا مرد را مقید سازد که در معاشرت روش خاصی را اتخاذ کنند و طوری راه بروند که آرامش دیگران را بر هم نزنند و تعادل اخلاقی را از بین نبرند، چنین مطلبی را زندانی کردن یا «بردگی» نمیتوان نامید و آن را منافی حیثیت انسانی و اصل«آزادی» فرد نمیتوان دانست.
در کشورهای متمدن جهان در حال حاضر چنین محدودیتهایی برای مرد وجود دارد. اگر مردی برهنه یا در لباس خواب از خانه خارج شود و یا حتی با پیژامه بیرون آید، پلیس ممانعت کرده به عنوان این که این عمل بر خلاف حیثیت اجتماع است او را جلب میکند. هنگامی که مصالح اخلاقی و اجتماعی، افراد اجتماع را ملزم کند که در معاشرت اسلوب خاصی را رعایت کنند مثلاً با لباس کامل بیرون بیایند، چنین چیزی نه بردگی نام دارد و نه زندان و نه ضد آزادی و حیثیت انسانی و نه ظلم و ضد حکم عقل به شمار میرود.
برعکس، پوشیده بودن زن، در همان حدودی که اسلام تعیین کرده است، موجب کرامت و احترام بیشتر اوست؛ زیرا او را از تعرض افراد جلف و فاقد اخلاق مصون میدارد. شرافت زن اقتضاء میکند که هنگامی که از خانه بیرون میرود متین و سنگین و با وقار باشد، در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچ گونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به کار نبرد، عملاً مرد را به سوی خود دعوت نکند، زباندار لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زباندار و معنیدار به سخن خود آهنگ ندهد؛چه آن که گاهی اوقات ژستها سخن میگویند.
راه رفتن انسان سخن میگوید، طرز حرف زدنش یک حرف دیگری میزند. اول از تیپ خودم که یک روحانی هستم مقال میزنم: اگر یک روحانی برای خودش قیافه و هیکلی بر خلاف آن چه عادت و معمول است بسازد، عمامه را بزرگ و ریش را دراز کند، عصا و ردایی با هیمنه و شکوه خاص به دست و دوش بگیرد، این ژست و قیافه خودش حرف میزند. میگوید برای من احترام قائل شوید، راه برایم باز کنید، مؤدب بایستید، دست مرا ببوسید.
همچنین است حالت یک افسر با نشانههای عالی افسری که گردن میافرازد، قدمها را محکم به زمین میکوبد، باد به غبغب میاندازد، صدای خود را موقع حرف زدن کلفت میکند. او هم زباندار عمل میکند، به زبان بیزبانی میگوید: از من بترسید، رعب من را در دلهای خود جا دهید.
همین طور ممکن است زن یک طرز لباس بپوشد یا راه برود که اطوار و افعالش حرف بزند، فریاد بزند که به دنبال من بیا! سر به سر من بگذار! متلک بگو! در مقابل من زانو بزن! اظهار عشق و پرستش کن! آیا حیثیت زن ایجاب میکند که این چنین باشد؟ آیا اگر ساده و آرام بیاید و برود، حواس پرت کن نباشد، نگاههای شهوت آلود مردان را به سوی خود جلب نکند، بر خلاف حیثیت زن یا بر خلاف حیثیت مرد یا بر خلاف مصالح اجتماع یا بر خلاف اصل آزادی فرد است؟ آری، اگر کسی بگوید زن را باید در خانه حبس و در را به رویش قفل کرد و به هیچ وجه اجازه بیرون رفتن از خانه به او نداد، البته این با آزادی طبیعی و حیثیت انسانی و حقوق خدادادی زن منافات دارد.
چنین چیزی در حجابهای غیر اسلامی بوده است ولی در اسلام نبوده و نیست. شما اگر از فقها بپرسیدآیا بیرون رفتن زن از خانه حرام است؟ جواب میدهند نه. اگر بپرسید آیا خرید کردن زن ولو این که فروشنده مرد باشد حرام است؟ پاسخ میدهند حرام نیست. آیا شرکت کردن زن در مجالس و اجتماعات ممنوع است! باز هم جواب منفی است چنان که در مسجد و مجالس مذهبی و پای منبرها شرکت میکنند و کسی نگفته است که صرف شرکت زن در جاهایی که مرد هم وجود دارد حرام است.
آیا تحصیل زن، فن و هنر آموختن زن و بالاخره تکمیل استعدادهایی که خداوند در وجود او نهاده است حرام است؟ باز جواب منفی است. فقط دو مسئله وجود دارد، یکی این که باید پوشیده باشد و بیرون رفتن به صورت خودنمایی و تحریک آمیز نباشد و دیگر این که مصلحت خانوادگی ایجاب میکند که خارج شدن زن از خانه توام با جلب رضایت شوهر و مصلحت اندیشی او باشد. فرض کنیم زن میخواهد به خانه خواهر خود برود و فی المثل خواهرش فرد مفسد و فتنهانگیزی است که زن را علیه مصالح خانوادگی تحریک میکند. تجربه هم نشان میدهد که این گونه قضایا کم نیست.
رکورد فعالیتها
سومین ایرادی که از حجاب میگیرند این است که سبب رکود و تعطیل فعالیتهایی است که خلقت در استعدادهای زن قرار داده است. زن نیز مانند مرد دارای ذوق، فکر، فهم، هوش و استعداد کار است. این استعدادها را خدا به او داده است و بیهوده نیست و باید به ثمر برسد. اساساً هر استعداد طبیعی دلیل یک حق طبیعی است.
وقتی در آفرینش به یک موجود استعداد و لیاقت کاری داده شد، این بود منزله سند و مدرک است که وی حق دارد استعداد خود را به فعلیت برساند، منع کردن آن ظلم است. چرا میگوییم همه افراد بشر اعم از زن و مرد حق دارند درس بخوانند و این حق را برای حیوانات قائل نیستیم؟ برای این که استعداد تغذیه، تولید مثل وجود دارد و محروم ساختن او از این کارها بر خلاف عدالت است. باز داشتن زن از کوششهایی که آفرینش به او امکان داده است نه تنها ستم به زن است، خیانت به اجتماع نیز میباشد.
هر چیزی که سبب شود قوای طبیعی و خدادای انسان معطل و بیاثر بماند به زیان اجتماع است. عامل انسانی بزرگترین سرمایه اجتماع است. زن نیز انسان است و اجتماع باید از کار و فعالیت این عامل و نیروی تولید او بهره مند گردد. فلج کردن این عامل و تضییع نیروی نیمی از افراد اجتماع، هم بر خلاف حق طبیعی و فردی زن است و هم بر خلاف حق اجتماع که سبب میشود زن همیشه به صورت سربار مرد زندگی کند.
پاسخ: جواب این اشکال آن است که حجاب اسلامی که حدود آن مشخص است، موجب هدر رفتن نیروی زن و ضایع ساختن استعدادهای فطری او نیست، ایراد مذکور برآن شکلی از حجاب که در میان هندیها یا ایرانیان قدیم یا یهودیان متداول بوده است، وارد است. ولی حجاب اسلام نمیگوید که باید زن را در خانه محبوس کرد و جلوی بروز استعدادهای او را گرفت. مبنای حجاب در اسلام چنان که گفتیم این است که التذاذات جنسی باید به محیط خانوادگی و به همسر مشروع اختصاص یابد و محیط اجتماع، خالص برای کار و فعالیت باشد.
به همین جهت به زن اجازه نمیدهد که وقتی از خانه بیرون میرود موجبات تحریکات مردان را فراهم کند و به مرد هم اجازه نمیدهد که چشمچرانی کند. چنین حجابی نه تنها نیروی کار زن را فلج نمیکند، موجب تقویت نیروی کار اجتماع نیز میباشد.
اگر مرد تمتعات جنسی را منحصر به همسر قانونی خود کند و تصمیم بگیرد همین که از کنار همسر خود بیرون آمد و پا به درون اجتماع گذاشت دیگر درباره این مسائل نیندیشد، قطعاً در این صورت بهتر میتواند فعال باشد تا این که همه فکرش متوجه این زن و آن دختر و این قد و بالا و این طنازی و آن عشوهگری باشد و دائماً نقشه طرح کند که چگونه با فلان خانم آشنا شود.
آیا اگر زن ساده و سنگین به دنبال کار خود برود برای اجتماع بهتر است یا آن که برای یک بیرون رفتن چند ساعت پای آیینه و میز توالت وقت خود را تلف کند و زمانی هم که بیرون رفت تمام سعیاش این باشد که افکار مردان را متوجه خود سازد و جوانان را که باید مظهر اراده و فعالیت و تصمیم اجتماع باشند به موجوداتی هوس باز و چشم چران و بیاراده تبدیل کند؟
عجبا! به بهانه این که حجاب، نیمی از افراد اجتماع را فلج کرده است، با بیحجابی و بیبند و باری نیروی تمام افراد زن و مرد را فلج کرده اند. کار زن پرداختن به خودآرایی و صرف وقت در پای میز توالت برای بیرون رفتن و کار مرد چشمچرانی و شکارچیگری شده است.
در اوضاع و احوال تجدد مآبی بیمنطقی حاضر، جز در دهات و در میان افراد سخت متدین که اصول اسلامی را رعایت میکنند. زنی پیدا نمیکنید که نیروی او واقعاً صرف فعالیتهای مفید اجتماعی یا فرهنگی یا اقتصادی بشود. آری یک نوع فعالیت اقتصادی رایج شده است که باید آن را ثمره بیحجابی دانست و آن این است که بنکدار به جای این که بکوشد جنس بهتر و مرغوبتر برای مشتریان خود تهیه کند، یک مانکن را به عنوان فروشنده میآورد، نیروی زنانگی و سرمایه عصمت و عفاف او را استخدام میکند و وسیله پول در آوردن و خالی کردن جیبها قرار میدهد. یک فروشنده باید کالا را همانطوری که هست به مشتری ارائه دهد ولی یک دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهای زنانه و در معرض قرار دادن جاذبه جنسی خود مشتری را جلب میکند. بسیاری از افراد که اصلا مشتری نیستند برای این که چند دقیقه با او حرف بزنند یک چیزی هم میخرند. آیا این فعالیت اجتماعی است؟ آیا این تجارت است یا کلاهبرداری و رذالت؟
افزایش التهابها
یک ایراد دیگر که بر حجاب گرفتهاند این است که ایجاد حریم میان زن و مرد بر اشتیاقها و التهابها میافزاید و طبق اصل«الانسان حریص علی ما منع منه»، حرص و ولع نسبت به اعمال جنسی را در مرد و زن بیشتر میکند. به علاوه سرکوب کردن غرائز موجب انواع اختلالهای روانی و روحی میگردد. در روانشناسی جدید و مخصوصاً در مکتب روانکاوی فروید روی محرومیتها و ناکامیها بسیار تکیه شده است. فروید میگوید: ناکامیها معلول قیود اجتماعی است و پیشنهاد میکند که تا ممکن است باید غریزه را آزاد گذاشت تا ناکامی و عوارض ناشی از آن پیش نیاید.
پاسخ: پاسخ این ایراد این است که درست است ناکامی، بخصوص ناکامی جنسی، عوارض وخیم و ناگواری دارد و مبارزه با اقتضاء غرائز در حدودی که مورد نیاز طبیعت است غلط است ولی بر داشتن قیود اجتماعی مشکل را حل نمیکند بلکه برآن میافزاید. در مورد غریزه جنسی و برخی غرائز دیگر، برداشتن قیود؛ عشق به مفهوم واقعی را میمی میراند ولی طبیعت را هرزه و بیبند و بار میکند.
در این مورد هر چه عرضه بیشتر گردد، هوس به میل و تنوع افزایش مییابد. میان آن چه عشق نامیده میشود و به قول ابن سینا «عشق عفیف» و آن چه به صورت هوس، حرص، آز و حس تملک در میآید با این که هر دو روحی و پایان ناپذیر است، تفاوت بسیار است. عشق، عمیق و متمرکزکننده نیروها و یگانهپرست است و اما هوس، سطحی و پخشکننده نیرو و تمایل به تنوع و هرزه صفت است. حاجتهای طبیعی بر دو قسم است: یک نوع حاجتهای محدود و سطحی است. مثل خوردن، خوابیدن.
در این نوع از حاجتها همین که ظرفیت غریزه اشباع و حاجت جسمانی مرتفع گردد، رغبت انسان هم از بین میرود و حتی ممکن است به تنفر و انزجار مبدل گردد. ولی یک نوع دیگر از نیازهای طبیعی، عمیق و دریا صفت و هیجان پذیر است مانند پولپرستی و جاهطلبی، ظرفیت بشر از نظر جاه طلبی پایانناپذیر است.
هر مردی هر مقام اجتماعی و هر پست عالی را که به دست آورد باز هم طالب مقام بالاتر است و اساساً هرجا که پای حس تملک به میان بیاید از پایانپذیری خبری نیست. غریزه جنسی دو جنبه دارد: جنبه جسمانی و جنبه روحی. جنبه جسمی محدود است. از این نظر یک زن یا دو زن برای اشباع مرد کافی است ولی از نظر تنوعطلبی و عطش روحی که در این ناحیه ممکن است به وجود آید، شکل دیگری دارد.
همان طور که گفتیم، عشق، عمیق و متمرکزکننده نیروها و تقویتکننده نیروی تخیل و یگانه پرست است؛ و اما هوس، سطحی و پخشکننده نیروها و تمایل به تنوع و تفنن و هرزه صفت است. این نوع از عطش که هوس نامیده میشود ارضاء شدنی نیست. اگر مردی در این مجرا بیفتد، فرضاً حرمسرائی نظیر حرمسرای هارونالرشید و خسروپرویز داشته باشد پر از زیبارویان که سالی یکبار به هر یک نوبت نرسد، باز اگر بشنود که در اقصی نقاط جهان یک زیبا روی دیگر هست، طالب آن خواهد شد.
نمیگوید بس است دیگر سیر شده ام. اشتباه فروید و امثال او در این است که پنداشتهاند تنها راه آرام کردن محدودیتها و ممنوعیتها و عواقب سوء آنها شدهاند و مدعی هستند که قید و ممنوعیت، غریزه را عاصی و منحرف و سرکش و ناآرام میسازد. طرحشان این است که برای ایجاد آرامش این غریزه، باید به آن آزادی مطلق داد آن هم بدین معنی که به زن اجازه هر جلوهگری و به مرد اجازه هر تماسی داده شود.
اینها چون یک طرف قضیه را خواندهاند توجه نکردهاند همان طور که محدودیت و ممنوعیت، غریزه را سرکوب و تولید عقده میکند، رها کردن وتسلیم شدن و در معرض تحریکات و تهییجات درآوردن، آن را دیوانه میسازد چون این امکان وجود ندارد که هر خواستهای برای هر فردی برآورده شود.
بلکه امکان ندارد همه خواستههای بیپایان یک فرد برآورده شود. غریزه بدتر سرکوب میشود و عقده روحی به وجود میآید. به عقیده ما برای آرامش غریزه در حد حاجت طبیعی و جلوگیری از تهییج و تحریک آن، این که اجتماع به وسائل مختلف سمعی و بصری و لمسی موجبات هیجان غریزه را فراهم کند و آن گاه بخواهد با ارضاء غریزه دیوانه شده را آرام کند میسر نخواهد بود. هرگز بدین وسیله نمیتوان آرامش و رضایت ایجاد کرد، بلکه بر اضطراب و تلاطم و نارضائی غریزه با هزاران عوارض روانی و جنایات ناشی از آن، افزوده میشود. تحریک و تهییج بیحساب غریزه جنسی عوارض وخیم دیگری نیز نظیر بلوغهای زودرس و پیری و فرسودگی دارد.
منبع: ماهنامه موج عصر؛ شماره۱۳؛ نویسنده: مولود شفیعی
⚘﷽⚘
📎فرازی از وصیت شهید
شهید علی اکبر بشنیجی🌷
خواهرانم …
همان طور که ما در جبهه ها با این دشمن کافر می جنگیم،شما نیز به نوبه خود با صبرو بردباری و با حجاب و پوشش خود بادشمنان داخلی بجنگید زیرا پیروزی از آن ماست.
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅─
📎فرازی ازوصیتنامه
تأكيد ميكنم حجاب اسلامي خواهران بايد كاملاً رعايت گردد، تا مايهي رنجش خاطر حضرت زهرا (س) فراهم نگردد و مجد و عظمت اسلام در پشت سنگر مستحكم حجاب همواره پايدار بماند.
🌷 شـهید نورالله خنكدار🌷
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅─
از وصیت شهید
🔶 مبادا…
🌹شهید محسن حججی:
🔷از همه ی زنان امت رسول الله
می خواهم روز به روز حجاب
خود را تقویت کنید، مبادا تار
مویی از شما نظر نامحرمی را
به خود جلب کند ،مبادا رنگ و
لعابی برصورتتان باعث جلب
توجه شود؛ مبادا چادر را کنار
بگذارید…همیشه الگوی خودرا
حضرت زهرا و زنان اهل بیت
قرار دهید…
⚘﷽⚘
📎ڪلام شهیـــــد
آخرین حرفی که زد این بود که گفت: «حواست به مادر و خواهرانت باشد، دخترم همیشه در راه خدا حرکت کن، همیشه و در هر حال.»
همیشه میگفت حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) برای حفظ اسلام و حجاب مجاهدتهای زیادی انجام دادند و سختی و زحمات فراوانی را تحمل کردند و اکنون بانوان مسلمان باید با حفظ حجاب و رعایت سایر امور شرعی و اخلاقی زحمات آنان را جبران کنیم.
▫️ مدافـــع حــــرم ▫️
شهیــد ابراهیـــــم عشریـــــه🌷
《ســــالروزشهــــادتــــ》🕊
📎یادش_باصلوات
📎اللهم_صل_علي_محمدﷺو_آل_محمدﷺو_عجل_فرجهم
─┅═ঊঈ🌷ঊঈ═┅─
شهید مطهری و حجاب: (کتاب مسئله حجاب)
حجاب در اسلام از يک مسئله کلي تر و اساسي تر ريشه مي گيرد و آن اين است که اسلام مي خواهد انواع التذاذهاي جنسي، چه بصري و سمعي و چه انواع ديگر به محيط خانوادگي و در کادر ازدواج قانوني اختصاص يابد، اجتماع منحصراً براي کار و فعاليت باشد. برخلاف سيستم غربي عصر حاضر که کار و فعاليت را با لذت جويي هاي جنسي به هم مي آميزد، اسلام مي خواهد اين دو محيط را کاملاً از يکديگر تفکيک کند.
یڪ مقام آمریڪایی:
هر زن چادری در ایران به منزله پرچم جمهوری اسلامی است، ما برای براندازی نظام باید این حجاب را سست ڪنیم
“مستر همفر انگلیسی”
باید زنان ایرانی را از زیر چادر بیرون بڪشیم …
وصیت شهدا حفظ حجاب است
شهید مدافع حرم جواد محمدی
⚪️ بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست
🔸به گزارش حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره)، آیت الله حامد وفسی استاد درس خارج حوزه علمیه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین آثار و فوائد حجاب خاطرنشان کرد: درباره فوائد حجاب نکات بسیاری را می توان بیان کرد، خصوصا با مقایسه کشورهایی که زنان از نظر حجاب و فحشاء به آزادی یا به عبارت صحیح تر رهایی رسیده اند، به غیر از آن زنان زیبا و جوانی که مورد استفاده جنسی مردان واقع می شوند چه به لحاظ بهره های بصری یا موارد دیگر عموم زنان با بی اعتنایی واقع می گردند؛ مردان برای به دست آوردن زنان هیچ مسؤولیتی را قبول نمی کنند و نظام خانواده که اساس و بنیاد تربیت و صلاح جامعه است سست شده و آرام آرام نسل بشر رو به کاهش رفته است.
🔸 در اینگونه جوامع معنویت و لذت های غیر مادی کم ارزش و مکارم اخلاقی بی رنگ است در نتیجه امنیت روانی و آرامش های روحی، لذت مناجات و … بی معناست با ادامه ی این روش نسل بشری از داشتن مادران عفیف و پدران غیور محروم خواهد شد.
🔶تدین جامعه اسلامی عنصر اصلی غرب و سرخوردگی آنان در استعمار است
🔸استاد حوزه علمیه در تبیین مواضع استعمار یکی از موانع بزرگ غلبه بر کشورهای اسلامی را تدین آنان خاطرنشان کرد و گفت: #استعمار برای غلبه بر کشورهای اسلامی یکی از موانع بزرگ را در دین داری مردم یافت و برای از بین بردن آن اقدامات انجام داد که یکی از آنها به فحشا کشیدن مردم بود و با بودن حجاب زنان و احترام و حرمت زن مسلمانان، این امر ممکن نبود.
🔸استاد وفسی :افراد دانشمند در پشت صحنه سلطنت پهلوی به این خانواده پست، خط و گرا می دادند و آنها را برای پیشرفت های ظاهری و غربی شدن هر چه بیشتر تشویق می کردند که بهائیان، فراماسونرها و شیفتگان فرهنگ #غرب از عوامل شناخته شده ی این امور هستند.
🔶وضعیت حجاب در تهران اسف بار است
🔸وی در پاسخ به اهمیت حجاب از منظر اسلام علی الخصوص حکومت اسلامی صیانت از امنیت اخلاقی و جلوگیری از آسیب های روانی و اجتماعی را از وظایف هر حکومتی قلمداد کرد و گفت: حکومت اسلامی که به غیر از وظایف همه حکومتها، وظیفه ی رشد و تعالی مردم را هم به عهده دارند و باید در این زمینه بسیار جدی باشد که متاسفانه اکثریت مسؤولان یا اراده ای ندارند و یا در عمل از آنها اقدامی ولو در حد شعار دیده نشده است و در جامعه امروز خصوصا تهران با وضعیت اسف انگیزی که شایسته ی جامعه اسلامی نیست مواجه هستیم.
🔸حضرت آیت الله وفسی در تبیین آسیب های حکومت منحوس پهلوی به اصل اسلام افزود: ضررهای فرهنگی از ناحیه حکومت #پهلوی بسیار است اما پس از چهل سال باید به بررسی ضررهای دولت ها و مسؤولان فرهنگی جامعه در جمهوری اسلامی به اسلام پرداخت.
🔶 بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست
🔸تمام امور دینی از جمله عفاف برای مردان و زنان ضروری است و برای حفظ این کرامت های اخلاقی توجه به ظواهر هم لازم است و بدون حجاب حفظ عفاف برای اهل ایمان ممکن نیست.
🔸 اگر به مشکلات اخلاقی، جرائم و قانون شکنی ها توجه کنیم متوجه می شویم که #صدا_و_سیما ، آموزش و پرورش و #خانواده نقش بسیار مهمی در کاهش و درمان این آسیب ها دارند و ما نمی توانیم فقط به نیروی نظامی و قوه قضائیه بسنده کنیم.
🔸مسئله حجاب از امور ظاهری و مسئله عفاف از امور حقیقی است که همه برای ترویج و حفظ آن باید تلاش کنند، اگر خانواده ای سالم و قوی باشد یعنی پدر و مادر آگاه و متخلق به اخلاق و آداب اسلامی باشد خیلی از تربیت های توسط نهادها موثر خواهد بود و حجاب شعار عملی برای حفظ حریم اخلاق و کرامت های بشری و الهی است.
🔸 روحانیت به عنوان مسؤول ذیربط اموردینی نقش اول را در آگاهی و مطالبه نسبت به مسؤولان و رسانه ها دارد و باید در صف اول امر به معروف و نهی از منکر تمام نهادها و اهل ایمان و تقوا را تهذیب کند
🔸 فرازی از وصیتنامه
به شما عزیزان توصیه می کنم که بعد از من راه مرا ادامه دهید و هرگز پشت امام را خالی نکنید، به روحانیت متعهد احترام بگذارید و حرفهایشان را با کمال میل گوش دهید. در نماز جمعه و جماعت و مراسمات دینی و مذهبی شرکت کنید، امانتدار باشید و اسرار دوستان خود را به خوبی حفظ کنید و به والدین و بزرگترها احترام بگذارید، به خواهرانم توصیه می کنم که در حفظ حجاب بکوشند.
🌷شهید حسین حیدری مبارکه🌷
🔴 این خط مرموز را جدی بگیرید
✍️سعید درخشان
نگاهی به برخی طرح های مطرح شده در حوزه زنان در مجلس یا برخی نهادهای مسئول توسط جریان وابسته به غرب،خود به تنهایی گویای هدف گذاری جریان نفوذ در حوزه خانواده و زنان است
طرح حجاب اجباری
طرح ورود زنان به ورزشگاه
طرح ازدواج دختران بدون اذن پدر
طرح مربوط به خانواده و زنان
سند۲۰۳۰
و…..
در تمامی این طرح ها یک هدف بیشتر دنبال نمیشود و آنهم متلاشی کردن فرهنگ ها و هنجارهایی است که باعث حفظ حیا و عفاف و مصونیت زنان در مقابل آسیب های اجتماعی وفرهنگی غرب شده است .
در کنار این طرح ها باید سخنان اخیر رئیس جمهور را هم به دیده تردید اساسی نگریست که گفته بود در دولت ایشان اشتغال آفرینی برای زنان بیشتر از مردان بوده است.
چرا سعی دارند نقش زن و مرد را با آروغهای روشنفکری جابجا کنند؟
چرا وقتی وارد یک سازمان یا اداره و یا حتی فروشگاه و مغازه و شرکتی میشویم بیشترین افراد شاغل زنان هستند و نه مردان…
چرا باید جوانان مرد این کشور بیکار باشند و غرور مردانه آنها با دستفروشی کنار پیاده رو برای لقمه نانی شکسته شود و در مقابل خود صبح و ظهر و عصر رژه زنان کارمند را ببیند؟
چرا باید به هر بهانه ای زنان را از نقش مادری و همسری دور کرد و به نقش های مردانه کشاند؟
چرا در پس اجرای این طرح ها در مقابل شاهد افزایش حیرت انگیز طلاق و فروپاشی خانواده و آسیب های اجتماعی بی حد و حصر آن هستیم؟
فضای مجازی افسار گسیخته و شبکه های اجتماعی که برای حیا زدایی از زنان محجبه و عفیفه ایران هدف گذاری شده اند ، دیگر کارش از وصف و تحلیل بعنوان یک بحران بزرگ گذشته است
✍️این هشدار را جدی بگیریم که در این چندساله جریان غربگرا و شبکه های گسترده و پیچیده جریان نفوذ ، بیش از خیانت در مسائلی مانند حوزه های علمی و اقتصادی و تکنولوژیک کشور، اما در حوزه خانواده و مسائل زنان، جامعه را به مرز فروپاشی بزرگ نزدیک کرده اند.
خانم دکتر سهیلا سامی جراح مغز و اعصاب ایرانی و از شاگردان پروفسور سمیعی هستن که در آلمان فعالیت میکنن .
در سن ۲۸ سالگی، ۵۰۰ عمل جراحیرو به تنهایی انجام دادن.
در توضیح اینکه یک بانوی موفق ایرانی در اروپا هستن و حجابشونرو حفظ کردن، میگن “من با انتخاب و آگاهی حجاب را برگزیدم و این دیگر داخل و خارج از کشور ندارد؛ به عقیده من میزان انتخاب پوشش به فرد بستگی دارد و من هم همان طوری که در آلمان پوشش دارم به همان میزان در ایران دارم.”
🔻بعضی سلبریتیها هم هستن که یه بازیگر معمولی و بدون هیچ موفقیتی هستن، اما فکر میکنن حجاب نداشتن یعنی باکلاسی و روشنفکری❗️
شهید محمد هادی ذوالفقاری
از خواهرانم میخواهم که حجابشان را مثل حجاب حضرت زهرا(ع) رعایت کنند نه مثل حجابهای امروز،چون این حجاب ها بوی حضرت زهرا(ع) نمیدهد.
از برادرانم میخواهم که غیر حرف آقا (ولی فقیه) حرف کسی دیگر را گوش ندهند.
جهان در حال تحول است ،دنیا دیگر طبیعی نیست الان دو جهان در پیش داریم اول جهاد نفس که واجب تر است؛ زیرا همه چیز لحظه آخر معلوم می شود که اهل جهنم هستیم یا بهشت.
حتی در جهاد با دشمن ها احتمال میرود که طرف کشته شود ولی شهید به حساب نیاید،چون برای هوای نفس رفته جبهه واگر برای هوای نفس رفته باشد یعنی برای شیطان رفته ودر این حال چه فرقی است بین ما و دشمن!
آن ها اهل شیطان هستند وما هم شیطانی.
دین خودتان را حفظ چون اگر امام زمان (ع) بیاید احتمال دارد روبه روی امام باشیم وبا امام مخالفت کنیم .امام زمان خویش را تنها نگذارید..
🌸🍃﷽🍃🌸
🔻هزینهی پاک بودن🔻
✍️ پاک بودن، هزینه داره.
افرادی که میخوان پاک باشند، و طهارت قلب داشته باشند، متّهم میشن!😳
البته این افراد نگران نباشند، چون از قبل هم در طول تاریخ همینطور بوده.🙄
✍️ قرآن در سوره اعراف، داستان قوم حضرت لوط و گناه بزرگ #همجنسگرایی رو مطرح میکنه.
☝️ اوّلاً، برخلاف ادّعای بعضیها که این گناه رو از ابتدای خلقت میدونند، قرآن معتقد است احدی از عالمیان تا اون زمان، سراغ این گناه نرفته:
🕋 و لُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَکُم بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِّنَ الْعَالَمِینَ (اعراف/۸۰)
💢 و به خاطر بیاورید لوط را، هنگامی که به قوم خود گفت: «آیا عمل بسیار زشتی را انجام میدهید که هیچ یک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است؟!»
☝️ ثانیاً، وقتی حضرت لوط، قوم خودش رو نصیحت میکنه، و به این عملِ زشت اعتراض میکنه، قرآن میفرماید:
🕋 و مَا کَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَن قَالُوا أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْیَتِکُمْ، إِنَّهُمْ أُنَاسٌ یَتَطَهَّرُونَ (اعراف/۸۲)
💢 پاسخ قومش چیزی جز این نبود که گفتند: «اینها را از شهر و دیار خود بیرون کنید، که اینها مردمی هستند که پاکدامنی را میطلبند و با ما همصدا نیستند».
⚠️❗️به جوابی که قومِ حضرت لوط میده، بیشتر دقّت کنیم:
«أَخْرِجُوهُم مِّن قَرْيَتِكُمْ»👈 اینها را اخراج کنید.
«إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ»👈 اینها آدمهای متطهّری هستند!
✔️ «متطهّر» با «مطهّر» فرق داره:
مطهّر👈 یعنی پاک.
متطهّر👈 یعنی کسی که خودش رو به طهارت زده، به قول خودمون یعنی اُمُّل!
☝️ همیشه در طول تاریخ، آدمهایی که میخواستند #پاک زندگی کنند، توسط افراد غیرِ عفیف، متّهم شدند به امّل بودن.😳
💔 اصلاً، هر وقت در جامعهای فساد زیاد بشه، افراد مومن و پاک رو منزوی میکنند.
😔 در چنین جامعهای، پاک بودن، جرم محسوب میشه.
😔 قسمت دردآورِ ماجرا اینجاست که مجرمان، برای افرادِ پاک، حقّی در اجتماع قائل نیستند.👈 «أَخْرِجُوهُمْ مِنْ قَرْیَتِکُمْ»
❌ پس افرادی که قصد طهارتِ قلب دارند، ناراحت نشن.
خواهرم❗️ برادرم❗️
❌ اگر به خاطرِ حفظ ارزشها، به خاطرِ حفظ حجاب، به خاطرِ حفظ پاکی، و در یک کلام به خاطرِ حفظ دینت اذیتت میکنند، ناراحت نشو.
پاک بودن، هزینه داره.👌
به قول حافظ:
در بیابان گر به شوقِ کعبه خواهی زد قدم
سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
⭕️ساکت نباشید از حق دفاع کنید
نشید مصداق افراد مورد نظر زیارت عاشورا که ساکت بودند اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَهَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً
کلام بنیانگذار کبیر انقلاب امام روح الله در مراسم بزرگداشت علامه شهید مرتضی مطهری انگار برای همین لحظات و ثانیه هاست که فرمود :
این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست .بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما ازمرگ نمی ترسیم ؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب ، متفکران ما را می کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می کردید؛ مباحثه می کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است ! منطق اسلام تروررا باطل می داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیتهای بزرگ ما، شخصهای بزرگ ما، اسلام ما تایید می شود. امام خمینی (ره)
اگر تربیت ” غلط ” به تو آموخت
غیرت داشتن دخالت کردن است و حیا را در صندوق کردن!
شهید مطهری به من گفت:
غیرت، عشق مرد به ناموسش است ؛
و حیا، احترام زن به خودش…!!!
اگر تربیت ” غلط ” به تو آموخت
که مرد میتواند زنش را بزند !
اسلام من به من آموخت که زن ریحانه است
و مرد وظیفه دارد تمام اسباب راحتی و آسایشش را فراهم کند…!!!
اگر تربیت ” غلط “به تو گفت که
زن عقلش نصف مرد است و نمی تواند به تنهایی در دادگاه شهادت دهد…؛
شهید مطهری در کتاب حقوق زن به من گفت :
که زن احساسات و عواطفش دوبرابر مرد است و از این رو
ممکن است در شهادت دادن دچار تزلزل شود…!!!
اگر تربیت ” غلط ” به تو گفت
که دیه زن نصف دیه ی مرد است
چون ارزشش کمتر از مرد است…؛
شهید مطهری در کتاب حقوق زن به من آموخت که :
اگر من کشته شوم برای اینکه مادرت در آسایش تو را بزرگ کند
دیه ی من بیشتر است….!!!
ایرادی اگر هست در مسلمانی ماست
نه دین اسلام و قرآن و احکام الهی…!!! تقدیم به تمام بانوان ایرانی
🌺 شهید مطهری: 👇
💥شخصیتها تا آن وقت پیش ما احترام دارند که به حقیقت احترام بگذارند؛ اما آنجا که میبینیم اصول اسلامی به دست همین سابقه دارها پایمال میشود، دیگر احترامی ندارند….
حجاب در وصیت نامه شهدا🌹
شهید «مهدی باغیشنی»🌹
خواهرانم! شما با حجاب خود مشت محکمی بر دهان ابرقدرتها بکوبید و بگوئید «ای از خدا بیخبران! ما مانند حضرت زهرا (س) و حضرت زینب کبری (س) هستیم و هرگز از راهی که آنان رفتهاند، برنمیگردیم و با تمام توان راه آنها را ادامه میدهیم.»
شهید «علی اکبر بشنیجی»🌹
«خواهرانم! همانطور که ما در جبههها با این دشمن کافر میجنگیم، شما نیز به نوبه خود با صبر و بردباری و با حجاب و پوشش خود با دشمنان داخلی بجنگید، زیرا پیروزی از آن ماست.
شهید «رضا بکائیان»🌹
خواهران با حفظ عفت و پاکدامنی و حجابشان، موجب عزت و سربلندی انقلاب اسلامی باشند و این مسئله یکی از تکالیف مهم آنهاست.
شهید «علیرضا حسینی»🌹
خواهران گرامی! از شما میخواهم با حفظ حجاب و رعایت عفاف در پشت جبههها، جهاد اکبر کنید و با توطئههای شوم کافران ملحد بجنگید. این خواهران مبارز هستند که با حفظ حجاب دین اسلام را زنده و پا بر جا نگه داشتهاند و این راه را میتوانند مانند حضرت زینب (س) با صلابت ادامه دهند.
شهید «محمدعلی صمدی»🌹
«خواهران گرامی! حجاب شما برتر از خون شهیدان است و دشمن پیش از آنکه از خون شهید به هراس آید، از حجاب کوبنده تو وحشت دارد.
شهید «محمد رضایی»🌹
همسرم! تو هر عمل خوبی که انجام دهی روح مرا شاد کردهای و خانواده مرا دلداری دادهای که در فراق من ناراحت نباشند. سعی کن واقعاً یک همسر شهید باشی و رسالت خون شهیدان را به تمامی مردان و زنان برسانی و آن هم بیشتر با پاکدامنی و حجاب امکانپذیر است.
شهید «رمضانعلی سرائی»🌹
خواهران عزیزم! اینک زمانه احتیاج به زینبها دارد، احتیاج به علی اکبرها دارد، ای خواهران بزرگوار! زینبوار زندگی کنید و حجاب خود را به عنوان یک شمشیر حفظ کنید و در زندگی صبور باشید.
شهید «عیدمحمد سبزی»🌹
خواهرانم! از شما میخواهم حجاب و عفتتان را حفظ کنید و با حجاب و پوششتان به خون شهدا ارزش قائل شوید.
شهید «رمضانعلی صادقی»🌹
ای همسر بزرگوارم! از شما میخواهم که عفت و حجاب و پوشش خود را مثل گذشته حفظ کنی که ره رستگاری زن در پاکدامنی و عفیف بودن اوست.
شهید «هادی صدقیان»🌹
نگذارید اصل حجاب در جامعه اسلامی کم رنگ شود؛ به خصوص عفت و پاکدامنی گسترش پیدا کند تا فحشاء و منکرات کمتر و کمتر شود.
شهید «علیرضا ملازاده»🌹
شهید وقتی که غرق در خون میشود فریاد برمیآورد «خواهرانم حجاب شما از خون من رنگینتر است»، من اکنون نیز فریاد برمیآورم «خواهرم حجابت را، حجابت را حفظ کن. تن پوش و لباست را حفظ کن. خواهرم نگذار پوشش را از تو بگیرند، نگذار به اسم آزادی زن، با تو و دیگر خواهرانم همانند شیئ رفتار کنند. این فریاد از اعماق قلبم است».
شهید «جواد مهرافشان»🌹
سورههای نساء و نور را سرمشق زندگی خود قرار دهید. محرم و نامحرم را مقید باشید. زینبوار عمل کنید که حجاب و پاکدامنی شما کوبندهتر از خون شهیدان است.
شهید «محمد نیرآبادی»🌹
ای خواهرم! بیش از هر چیز که پشت ابرقدرتها را به لرزه درآورد و ضربه مهلکی است که بر سر آنان فرود میآورد؛ حجاب و عفاف توست که تأثیرش بیش از ریختن خون هر شهید است.
شهید «محمدسعید یزدانیان»🌹
خواهرانم! اولین توصیه من حجاب توست. برای اینکه خون من و امثال من باعث شده که شما آزادانه در خیابانها قدم بزنید؛ بدون اینکه کسی مزاحمتان شود.
خواهرم! توصیه من تنها به شما نیست؛ بلکه به تمام زنان و دختران وطنم است. اصل مطلب این است که حداقل سعی کنید خونهای ما که به خاطر شما ریخته شده، پایمال نشود.
مرابکشید اما چادرم را برندارید
❣️…صاحب خانه اش گفته بود:طیبه که به خانه ماآمد ماسربرهنه وبی حجاب بودیم. این قدرپند ونصیحت کرد وازقرآن ودعا برایمان گفت تادیگه نگذاشتیم یک تارموی مان پیدا شود.به ساواک که گرفته بودش و دستبند زده بود به دستانش گفته بود، مرا بکشید اما چادرم را برندارید….برشی اززندگی شهید طیبه واعظی
🔺بخش هایی از صحبتهای همسر شهید مدافع حرم،#مهدی_نوروزی شهید در معراج شهدای اهواز:
وقتی قرار شد مراسم عروسی ما برگزار بشه آقا مهدی به پدر من گفتن :حاج آقا من تو مراسمی که خانمها حجاب حضرت زهرا رو نداشته باشن نمیتونم شرکت کنم.
میخوام اون دنیا سرم بالا باشه جلو حضرت زهرا(سلام الله علیها) .مراسمی رو که رضایت حضرت زهرا(سلام الله علیها) توش نباشه نمیخوام .
همیشه به این تاکید میکردن که مبادا محمدهادی(فرزند شهید) رو تو یه سری مجلسایی ببری که براش همه چی یکنواخت بشه. خیلی تلاششون این بود که محمدهادی بغل خانومی بره که حجاب حضرت زهرا رو داشته باشه.
میگفت نکنه یه وقت تو اتوبوس تو مترو جایی خسته باشی بچه رو بدی بغل خانومی که حجاب حضرت زهرا رو نداشته باشه….
ڪلام شهید :
✍️اگر شهـدا حقے بر گردن مردم دارند،بہ خداے ڪعبه من مردان بی غیرت و زنان بد حجاب را نخواهم بخشید.
شهیـد عباس عرب نژاد🌷
چادرت رو هم محکم بگیر!
رضایت نامه را گذاشت جلوی مادرش. چه امضا بکنی، چه امضا نکنی من میرم!اما اگه امضا نکنی من خیالم راحت نیست، شاید هم جنازه ام پیدا نشه. در دل مادر آشوبی به پا شد، رضایت نامه را امضا کرد. پسر از شدت شوق سر به سر مادرش گذاشت. جنازه ام رو که آوردند، یه وقت خودت رو گم نکنی؛ بی هوش نشی ها، چادرت رو هم محکم بگیر!برشی از زندگی شهیدکاظم کاوه
🔴وصیت تکان دهنده ی یک شهید
مادرم زمانی که خبر شهادتم را می شنوی گریه نکن….
زمان تشیع وتدفین گریه نکن….
زمان خواندن وصیت نامه ام گریه نکن…
فقط زمانی گریه کن که مردان ما غیرت را فراموش می کنند و زنان ما عفت راوقتی جامعه ی ما را بی غیرتی وبی حجابی گرفت، مادرم گریه کن که اسلام در خطر است…. قسمتی از وصیت نامه ی شهید سعید زقاقی
🌷آغوش حجاب🌷
✨اگر می دانستم با هر بار که خونم ریخته میشود، بی حجابی آغوش حجاب در بر می گیرد، ✨حاضر بودم هزاران هزار بار کشته شوم…. قسمتی از وصیت نامه شهید یعقوب ابراهیم نژاد